Sunday, March 8, 2009

{kenalkah kamu?}

Adakah anda mengenali budak ini?


nama budak ni Mohammad Adam.Lagi dua bulan,dia akan masuk 2 tahun.Tadi baru lepas chat dengan dia.Lincah betul depan webcam(saja je buat saya rasa tak sabar-sabar nak balik..!)Bila dia nampak muka dia ada kat screen,gembira betul.Siap senyum sampai nampak semua gigi.(Gigi dia dah banyak)..hehe..bila saya bukak webcam,dia lagi happy,siap nak bagi kuih apam (yang dia tengah makan)..nasib baik tak puasa tadi..ish..kalau tak..dah mamah keyboard nih..huhu..

Selalunya tiap-tiap pagi ahad kiteorg akan "dating".So dia akan bangun awal.pukul 7 pagi (waktu Morocco dalam pukul 11 malam) dah "buzz" kat YM.Tapi hari ni dia lambat sikit.(tolong nenek dia kat dapur kot.).tak sampai 5 minit nampak dia depan webcam,tetibe dah cakap bye..(sabar je la)

minggu lepas kiteorang chat jugak kat YM,mula-mula saya malas nak pasang webcam sebab rasa macam mengantuk (memang muka saya blur sangat time tuh)..tapi my sister kata Adam pelik mana datang suara tapi takda muka (call Ym je yang mampu buat masa ni..sebab FREE..ngeh3..),memandangkan kesian tengok dia yang blur,so saya pon pasang la webcam..saya lambai la dia..saya cakap "HI Adam".. tetiba saya nampak kat screen tu dia tepuk-tepung tangan mak dia..Last-last dia nyanyi "sep..sep..sep..tom..tom..tom.."

time tu pelik jugak..pastu kak ain cakap "gambar kau time ko lambai tadi freeze kat screen ni.So dia ingat ko tengah main "sep-sep" dengan dia..adoiii la..

ada sekali tuh,(tahun lepas kot)..saya main webcam dengan dia jugak..sebab kak ain cite dia dah terer cakap.kiteorang pon calling-calling la..saya cakap la.."HI Adam"

nak tahu dia jawab ape??

dengan pelat2 tu dia balas "WAALAIKUMSALAM"

dusyut..!rase macam kene penumbuk kecik dari budak kecil ini..

Moral of the story..jangan ingat budak kecik bijak macam kita sebab mungkin dia lebih bijak..wahahha..

9 comments:

drNO said...

dah besor yek adam. nk masuk 2thn dh. how time flies.

خديجة خليلة said...

hbis, klau puasa mmg mkn la keyboard tuh? apakah takrif puasa bg anda? keke..

Shinju said...

yaa...aku dah jumpa budak kecil yang bijak..sebiji macam aku..

hik hik

waalaikumussalam~ =)

Saya said...

drNO~

tu la pasal..cepat betul..bile tgk gambar dia yg lama2 mcm x sangka dia dah bsr..

Saya said...

alaa..ni mesti kak lilah x baca tol3 ni..mana ade orag puasa mlm..hikhikhik..saje je buat trick tu..

Saya said...

apsal lak sebijik mcm ko?

bijak tang mana tuh??

Anonymous said...

kenal3!!!

budak yg suke maen sep3tom3 dgn mak dye berlatar tepikan skrin laptop yg ade 2tapak tgn makciknye yg tgh freeze time tuh..ekeke...@_@ (wt muke xb'slh..lalala)

Saya said...

ceh..ingat sedara dgn budak nih td..huhu

Bonda said...

heheehe

saya pun kenal itu budak noty

-kak ain-