Sunday, May 30, 2010

Jalan-jalan

Assalamualaikum...


Semalam lepas frust tak dapat gi "haflah-jamuan" yang kononnya ada,(ahahah),saya,mekda dan dilla (junior saya) ke Marjane.Diorang cakap "jomla kite pergi makan haflah "meja 9" kat Marjane"--

hahaha..kesian junior-junior saya tu..Sebelum tu saya dapat sms dari junior saya di Kenitra tentang satu tempat yang saya kene pergi di Souissi,Rabat untuk wakilkan mereka.Sambil tu kalau ada rezeki cari nama sorang Puan ni insyaAllah dapat makan jamuan sebab Puan tu yang jemput dan siap bagi table no 9 untuk kami.So saya ajak dua orang housemate saya untuk teman ke tempat tu.Diorang pon "menyemat" la (yerla nak pergi haflah kaan..).. Bila dah sampai tempat tu..tetiba kiteorang dapat satu kertas..dan macam tu je..

Dila dah cakap.."erk..xde pape ke?"

Saya dah senyum-senyum..Mekda dah buat muka pelik..(ahaha)..saya cakap kat diorang,takpela jom la kita pergi cari table 9 kat Marjane..ahaha

Bila sampai je Marjane,orang masih lengang lagi..so kiteorang pon main tangkap-tangkap gambar..(saya hanya temankan diorg je..yerla..senior kan..ehehe..tapi join jugak sebenarnya)

lepas tu makan-makan..then pergi beli apa yang patut dekat dalam Marjane tu..Marjane ni kire macam Tesco la kalau kat Malaysia tu..

Teringin nak makan waffle..mula2 tanya berapa harga,last2 orang tu cakap "10 dirham"..so kami pon amik la 3..then cakap nak dengan coklat..untuk tambah coklat tu pon 10 dirham..cet..!!dah tambah coklat tu baru dia bagitahu harga..memang betul la budak ni..!!

(kire 20dirham tu macam rm8 la utk satu mende alah ni dengan coklat..)



nasib baik sedap..!!



Anyway kami memang have fun semalam..hehe..alhamdulillah..sampai penat-penat jugak la kaki pusing Marjane tu (Marjane ni takda la besar mana.Tapi sebab round2 banyak kali..ahah)

so ok..

senyum..!

10 comments:

Nekmo said...

mahal ek waffer tu..huhu..
tapi,sedap mcm kat leomag tak?hehe

Saya said...

rase nak pecah kepala otak bile dia cakap harga tu..haih..~

sedaap..~~

(psst..loemag tu katne??xpenah pegi..)

Nekmo said...

err..nama kedai waffer..hehe..
tapi,harga barang dekat sana mmg mahal ke?

Saya said...

hakhakhak..
sy mmg hampeh sikit..melaka pon x pernah pegi lagi..

erm..kat sini mmg mahal..walaupon duit dia lagi murah dr kita..tapi sbb dia nak sesuaikan dengan kehidupan ngr arab dan europe..

NIA said...

wah seronok.hehe.kite kt cni beli waffle beku je.lepas tu msuk toaster.panas2 letak jam stwberry.heee.

Saya said...

hikhikhik..sini sbb nk masuk summer dah..tu klu mkn waffle sedaaap jer..panas2..lps tu coklat cair pulak..hukhukhuk

خديجة خليلة said...

Shahirah! waffle awak tu tak delah best sgt. haha. nanti akak tunjuk awak waffle harga RM9.50. Jauh lebih berbaloi!! hehe

Kak Lilah

Saya said...

hakhakhak..tu lagi besar angkanye..struktur dia besar jugak x kak??

terokai seni said...

bila sebut pasal dirham ni rasa cam cerita ali baba bujang lapok la plak... anyway kullu ayyam wa antum bitta'amin

Shinju said...

seronoknya kau shirot!!!!