Monday, May 3, 2010

Program

Assalamualaikum..

erm..hari sabtu lepas persatuan pelajar kat sini ade organize satu program "protokol"..memang agak menarik.Sebab pada saya,kite memang perlukan "ilmu" itu apabila berdepan dengan mereka2 yang sepatutnya.Ia juga sebagai tanda hormat dari kita kepada beliau,mereka dan...

sebab "hormat" tu kan penting dalam kehidupan seseorang.Kalau takda rasa hormat tu yang boleh buat gaduh la,ape la..

So selain tu ada slot motivasi yang berjaya membangkitkan jiwa pelajar2..yerla.. selalunye student2 islamic studies ni memang low-self esteem sikit.yerla,kalau kita tengok pon,berapa ketul sangat organisasi yang nak sponser pelajar pegi belajar untuk amik pengajian Islam.Dan peluang pekerjaan,kalau tak terer nak cari peluang,konferm la menjadi penganggur yang bertauliah tak pon penternak lemak yang berjaya..huhu..

still teringat lagi time sebelum saya datang sini, ada sorang makcik tu cakap macam ni lagi "alaa,konfem tak pegi la tu.." sebab panggilan flight pelajar untuk ke Morocco ada problem..cet..jenggrenggunggeng..!

Beza kalau orang dapat tau pelajar yang belajar islamic studies dan course2 professional macam engineer, doctor dan sebagainya.Tapi sebenarnya course agama ni tak kurang hebatnya.cuba check kat dalam al-quran dan hadith, asas sains,matematik,bisnes studies, akhlak dan kehidupan dan baaaaaaaaaaanyaaaaaaaakkkk lagi terdapat didalamnya..

Tapi alhamdulillah,setelah waktu berubah,ramai orang yang telah berubah pendapat pada student2 ni dan pada Islam itu sendiri..mereka mula memandang akan pentingnye mereka2 ni..

xpela..anyway..untuk mereka-mereka yang mempelajari ilmu agama ni,janganlah kalian rasa rendah diri kerana rezeki,manfaat dan kemudharatan tu ada di tangan Allah.Macam encik Suhaimy cakap :adakan objektif dalam hidup (sedangkan imam Syatibi susah2 fikir tentang objektif hukum Allah,kite ni dah memadai untuk fikir objektif hidup sendiri je)

kita perlu fikir dan hidup diluar kepompong pemikiran kita.Bergaul dengan orang supaya kita boleh dapat pendapat baru.Dan jangan cuba untuk melangkah garisan syariat yang telah Allah tetapkan sebab kalau langkah jugak..masak la ko..!

dan untuk makcik yang mulut bajet power yang x kesah pasal hati orang lain..nanti saya bawak kete jaguar x-type R,taknak bagi makcik tompang siap nak saje je hon2 depan umah makcik sambil pakai spec mata hitam yang besar..huhu (konfem la saya x dpt kete ni sbb niat nak berlagak..wahahahaha)

okla..itu je kot untuk saya melalut pada hari ni..

No comments: