Saturday, November 28, 2009

membebel..

(post ni patut diupdate smlm..tp oleh kerana mengantuk yg menggunung..jadi ditunda hingga ke hari ni)


pagi tadi..celik2 mata je..teringat kat mak..eheh..sebenarnya teringat kat bebelan mak..rindu pulak. (buang tabiat)..selalunye kalau pagi sebelum raya sure mak bebel-bebel pagi2 suh bangun awal..pastu dia cite2 nak masak ini la..itu la..pastu saya buat2 gerak-gerak supaya mak tak syak yang saya nak sambung tido..sambil tu saya jawab la dengan malas2..spt "erm..".."boleh jugak.."sedap jugak tu.."

lepas mak kuar bilik je..saya sambung tido..agak2 10 minit lepas tu..dengar suara mak balik..sambil bebel2..pastu sy bangun..konon2 nak konfidentkan mak yg sy akan bangun la ni..lepas mak kuar bilik..sambung balik..ekekeek..tapi bile dah agak2 15 minit kemudian dengar balik suara mak..jgn harap la nak sambung tdo..mau kene bebel melarat sampai dua-tiga hari diiringi dengan pulasan2 dan cubitan2 manja..huhu..

pagi tadi bile bangun je..sunyi..bangkit dari tido..rancang hari ni nak buat ape..lepas tu gi amik wuduk n solat subuh dgn kengkawan..

buat sarapan untuk ahli bait..sambil2 tu borak2..rupa2nya mejoriti spt saya..rindukan bebelan mak..

hari ni kiteorg buat gotong-royong rumah..fuh..mcm baru pindah..tetibe baru terperasan..indah rupenye rumahku ini..huhu..lepas gotong-royong..kiteorg merewang pulak..klu org kampung mak sy panggil "bekwoh"..kalau org kampung sy panggil "big work"..huhu..mayang bawang,blend cili..kupas halia..tampi kacang dan lain2..(sorry la tak masukkan gambar..takut perkara yang tak dijangka terjadi seperti kalau ade makcik2 yang tengok gambar tu takut terpikat dgn kami dan terus ingin menjadikan kami menantu mereka..jadi..kami ambil keputusan utk simpan gambar tu..)hekhekhek

so menu utk esok pagi raya: kuah kacang,nasi impit,cornflake madu,rendang ayam,dadih..

malam raya mkn nasi tomato..ehehe..

rase macam meriah je raya thn ni..sebab semua org bagi komitmen..tanpa mengira tenaga..seronok tolong-menolong ni..

erm..okla..nak siap2 gi semayang raya ni..

oh ya..mak sy bukan masuk hospital 10 hari..sehari je..masuk emergancy..salah pulak..huhu..biasa la..jauh..line x clear..tu yg x dgr betul2..

utk kak lilah..i miss u too..kalau boring2 meh la dtg morocco..ekekek..

(tetibe rase mcm nak rekod je suara mak tgh bebel2..ahaha)

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

1 comment:

Afnan Athirah said...

akak try nak dtg, tp sampai KLIA je dia kata tak bule masuk. dia tny la nak jumpe sape? akak kata nak jumpe shirut. lps dgr nama shirut dia terus panggil bos dia. lalu bos dia halau akak. agaknye lah kan, awak selalu tunjuk otai kat stp epot yg awak pernah pegi. tu yg dorg sume takut. ngeh2!