Saturday, February 16, 2008

{-my birthday-}

i actually supposed to update this entry last thurday..but i have other things need to be done first..tu yg lambat sikit..last wednesday(13/2/2008) was my 20th birthday..Alhamdulillah..Allah masih panjangkan umur ini..i was in Casablanca last weekend..spending the weekend at my juniors' house since they keep on asking me why i'm so busy lately(yerla..bila mereka ke rumah,daku tiada..pergi kerja..)..so untuk hilangkan rase bersalah..lagipun dah habis kerja..so kaktie(my housemate),kaksu(my senior) and i planned to spend the weekend at their house..beside that,there was a book exhibition, held in Casablanca..so on saturday,we slept at my friend's house in Mohamedia..then the nextday,we took a bus from Mohamedia to Casablanca..about 25min journey..(biarpon pening2 tapi jimat duit..)..so that day..we just spent the time at "souk qadim" in Casablanca..hari isnin baru pergi pesta buku..actually we supposed to return home on tuesday morning..but suddenly we changed plan..lagipon class tak start lagi..dah sebulan tak gi sekolah.. :(..

so on tuesday evening..all of us had dinner at one of the pizza store nearby their house..on the way back..mcm biasala..jalan kaki..then that night..we watch a korean drama..princess hour(umah adik-adik tak masuk internet lagi..huhu..tu la pasal tgk korean drama ramai-ramai)..that night i slept early..(sebab dah tengok dah cite princess hour tu)..about 12 a.m terjaga dari tidur. .tapi macam mengantuk-mengantuk lagi la..then i saw the others macam baru start nak tidur..so i thought they were on the way to bed..then a few minutes later,i heard like a kecoh-kecoh..then i went suspicious..apsal plak diorg ni kecoh-kecoh..??then i heard one of my junior said "ala..si t-rex ni..dia akan bangun kalau semua orang bangun.."..T-REX is one of my junior's name (athirah)..then i said to myself "why didn't they wake me up?"..so i just continue pretending that i was asleep..(menyorok dalam selimut..)..at the meantime..i was thinking.."ape la diorg nak buat ni..?baik aku jangan sambung tidur.."..because i still remember what my high school friends did when it comes to someone's birthday..(hehe..daku pon join jugak..macam tukar bedak orang tu kepada tepung..pastu lumur masker(telur..tepung..pastu ape entah lagi ramuan yang kami jumpa) kat muke diorg time diorg tengah tidur..huhu..so takut pula budak2 ni revenge..mana la tau diorg plan nak buat macam tu ke..so..baik jangan tidur..huhu..then i heard someone's coming..kaktie was waking me up slowly..

~ni kek housemate belanja~

she : shirot..shirot..meh la bangun..

me : (still thinking..nak buat2 tidur or nak sergah kaktie..hehe..sebab kalau nak buat2 tidur..tapi myself tak nyenyak dah..so baik sergah dia..hehe)

she : shirot..shirot..

me : bhah..!!

kaktie terkejut sesangat!!dah la dalam gelap..siap bawak torchlight nak kejutkan daku..kaksu time tu dah frust because she tought that the "suprise" was ruin..because she was like
"alaaaa..!!"..but don't worry kaksu..it's still a suprise to me..thanx..tak sangka pon diorang nak wat macam tu because sepanjang hari tu diorg buat relax jer..takde gaya-gaya beli kek sorok2..rupe-rupenye time on the way nak balik umah dari kedai pizza tu diorg singgah kedai kek..daku tak perasan coz t-rex suruh balik umah lalu "short-cut"..memang tak aspect ape2 pon time tu..diorg sanggup bersengkang mata untuk tunggu pukul 12 malam to celebrate my birthday..sweet kan??hehe..kaktie and the rest belanja ice-cream chocolate cake..then on wednesday afternoon, i returned home..(kene balik sebab teringat turn memasak hari ni..pastu cheese cake yang daku buat hari sabtu hari tu still tak berusik..dalam resepi suruh simpan semalaman je..daku simpan 5 malam..hehe)..my housemate belanja ice-cream chocolate cake jugak..pastu ade la hadiah2 lain2..yang tak tahan tu..pakcik yang jual cermin mata kat souk qadim tu pon bagi hadiah..hehe..tu ha..spectacle's case..huhu..

thank you so much for those who gave me presents,send me sms,friendster's massages and comments..my family(DAKU SAYANG KAMU SEMUA..!!)..my housemate..(i hope that this ukhwah will last long and dapat keredhaan dari-Nya)..my seniors..ust and ustazah..terima kasih yang tak terhingga..akan ku kenang kalian,insyaAllah..my juniors..my friends..(cikkak2 yang duduk kat mohamedia tu dan mereka2 yang berada di seluruh dunia..)..dan pada kalian yang setia membaca blogku yang agak merepek..merapu and meraban ni..(ape2 pon..i love my blog..!)..(fuyooo..daku dah 20thn..wow..!!)

No comments: