Friday, April 24, 2009

{tag dan tag lagi}

sorry3..

Seriously..this month and the next 3 month, I am super duper busy..so..kebarangkalian nak update regularly tu agak susah..huhu..(sebab kalau tak busy pon belum tentu update blog since ada musuh yang terbesar but kecik sikit dari syaitan and iblis that is MALAS)

kak moon bagi saya award..ngeh3..thanx..dan dia juga tag saya..( kak moon..sorry tau sebab tak jawab tag ni awal2..)


kak moon ni saya kenal dia melalui blog..suka gi blog dia sebab ada macam-macam cerita yang saya sendiri pon tak tahu..saya panggil dia kak moon sebab nama blog dia "cahaya bulanz"..so mcm sedap je bile panggil "kak moon"..huhu.. kak moon pakai spec..dan dia baru start nak buat bisnes..so korang boleh la gi kat blog dia and tanya macam-macam kat dia pasal bisnes dia nanti..apa2 pon..she is a sweet lady..sape nak no phone dia..leh PM saya privately..ngeh3..


so the tag is something like this..

1) Senaraikan 5 hadiah yang anda inginkan..

- JAGUAR S-TYPE R..!!!!(siapa bagi ni..ishhh..semoga anda dapat rezeki yang melimpah ruah ..huhu)

- 350 ribu ringgit (supaya boleh buat pembiayaan pembelajaran saya dalam Master dan P.h.D..ada orang nak sponser saya x??tolong email yea..ekeke)

- Mesin yang boleh memberhentikan masa untuk sementara waktu (supaya saya boleh nikmati saat-saat yang indah dan sempat untuk melangsaikan segala kerja yang tergendala)

- hadiah percutian ke pulau yang ada wireless untuk saya lepak-lepak dengan seluruh family saya..(wireless tu untuk senang nak update blog..eceh..!)

- laptop yang kecik (yang 10 inch tu) sebab senang nak buat thesis..nak..nak..nak..!!!

2) 5 perkara hebat yang pernah dilakukan:

- meniaga di pasar ramadhan time darjah 5..(time ni..sy monitor bisnes..mak tolong buatkan makanan..nak cari duit lebih..susah-susah dulu..sayu bile ingat balik..)

- masuk pertandingan speech contest lawan dengan student Morocco dan menang..(fuh..cuak seyh lawan diorang ni..terer tu mereka-mereka ni speaking omputeh)

- tidur selama 18 jam dalam masa sehari..(fuhh..hebat tu..tak makan..)

-ade 5 keje dalam satu masa (lepas SPM dulu)
1)mengajar tusyen khas untuk seorang budak dari pukul 9-11 pagi (tiap2 hari isnin,rabu,jumaat)
2)mengajar sekolah agama sesi petang dari kul 2.30-5ptg
3)mengajar tusyen untuk budak darjah 5 (sains,math,english) dari kul 8-9.30 mlm (tiap2 hari selasa,khamis,sabtu)
4)tiap-tiap sabtu pagi mengajar mengaji (nasib baik muqaddam..tu yang berani nak terima..kalau al-quran,diorg gi belajar dengan makcik umi..keturunan saya semua gi bljr al-quran dengan makcik Umi..semoga Allah kurniakan kesihatan dan kesejahteraan buat dia)
5)buat bisnes Luxor (direct-selling)..huhu..sempat la merasa rm500

- buat Tiramisu..ehehe..

3) 5 ciptaan yang paling disukai (tidak semestinye melibatkan teknologi)
- Al-kaun (Bermakna Alam semesta)
- An-nas (manusia..siapa tak suka manusia..ngeh3..)
- Al-qalb (Hati..sebab ada macam-macam perasaan yang terhasil dari seketul daging yang kecil)
- Al-nawa' (atau lagi fames dengan panggilan mator yakni hujan..kumpulan hujan tu pon boleh tahan jugak..)
Al-saya (saya laa..huhu..xde idea r..)

4) 5 perkara yang dibenci

-jual ikan (sell-fish)
-perokok (sebab asap rokok juga boleh membunuh..dan mereka ni secara tak lansung tergolong dalam penjual ikan yang berjaya..sell-fish..pentingkan diri sendiri..diri nak sedap..tapi bagi orang lain sengsara..)
- Kuat komplain (alamak..dah la tak bagi sokongan..banyak bunyi pulak tuh...ish..)
- pandang rendah pada orang lain.. (hek eleh..lu macam hebat sangat je..)
- PENIPU

sekarang nak tag sape pulak haa??
sapa nak jawab..angkat tangan..!!!

No comments: